Emneuge

Klassernes to besøg hos ponyerne og på den lokale trav- og galopbane er selvsagt fundamentet i undervisningstilbuddet Ponyskolen. Men det er en oplagt mulighed at arbejde fagligt med heste, ponyer og sporten i forbindelse med disse besøg. Her på siden finder du som underviser en række opgaver i forskellige fag.

Ponyskolen rummer flere muligheder. Her kan du som lærer få inspiration til, hvordan dine elever kan arbejde med emnet. 

  • Et oplagt udgangspunkt er, at der begyndes med det første besøg i ponyskolen. Eleverne kan introduceres kort til, hvad det er, de skal opleve, men de kan fokusere på at sanse, observere og nyde besøget hos ponyerne.
  • Klassen arbejder med ponyskolen som en emneuge eller som fagdage. 
  • Andet besøg i ponyskolen. Eleverne har faglige opgaver, der skal laves undervejs. De kender til setuppet og tør mere, føler sig mere sikre i opgaver og udfordringer.
  • Eleverne samler deres kreative produkter. I udstiller i klassen eller på skolen. Eller på den lokale trav- og galopbane?
  • Elever, søskende, forældre og lærere inviteres til løbsdag på den lokale trav- og galopbane. Invitationen er rettet til klassens forældreråd.

Et bud på opbygning af en emneuge - “Ponyskolen”.

Udgangspunktet er, at klassen har været på sit første besøg hos ponyerne.